Die Stadtverordnetenversammlung Königs Wusterhausen hat sich in ihrer außerordentlichen Sitzung am 25.01. im Rathaus nochmals ausführlich sich mit dem Sachverhalt der überplanmäßigen Ausgaben für die Sanierung des Rathaus-Altbaus in der Schlossstr. 3 auseinandergesetzt. Bürgermeister Dr. Lutz Franzke stellte dazu eine Informationsvorlage (10-15-179 – Siehe Link) vor, in der nach Meinung der SPD-Fraktion eine ausführlicher Zwischenstand der Aufarbeitung mitgeteilt wurde. Bei der Sanierung des Rathaus-Altbaus wurden im Zuge der Baumaßnahmen Mängel in der Brandschottung in den WC-Bereichen, in der allgemeinen Bausauführung der Gebäudeerrichtung (Anbau 1996), Mängel beim Brandschutz nach Abriss von Wänden und Decken und öffnen der vorhandenen Fußböden entdeckt, weiterhin wies auch die Fassade erhebliche Mängel auf. Die zusätzliche Beauftragung verursachten Mehrkosten in Höhe von 377.000 €. Gemäß der Haushaltssatzung der Stadt Königs Wusterhausen § 5 Pkt. 3 ist vor Beauftragung von überplanmäßigen Ausgaben ab einer Höhe von 50.000 € ein Beschluss der Stadtverordnetenversammlung einzuholen, dies erfolgte in diesem Fall nicht und führte auf der Sitzung der Stadtverordnetenversammlung am 14.12.2015 zu einer hitzigen Auseinandersetzung.

Der Fraktionsvorsitzende Ludwig Scheetz erklärte dazu in der Sitzung vom 25.01.2016: “Wir empfinden es als positiv, das die Verwaltung einen ehrlichen und offenen Willen zur Aufklärung zeigt, die Reaktion der Stadtveordneten in der Sitzung der Stadtverordnetenversammlung am 14. Dezember 2015 war angebracht und richtig und hat offenbar die Verwaltung in Bewegung versetzt. Wir begrüßen weiterhin die gezogenen personellen Konsequenzen. Dennoch ist ein Vertrauensverlust zwischen Teilen der Verwaltung und der Stadtverordnetenversammlung entstanden, dieser muss nun zurückgewonnen werden. Wir setzen auf einen Neustart mit der nun anstehenden Neuaufstellung der Verwaltungsstrukturen.” Die SPD-Fraktion betonte aber auch, dass auch die Stadtveordneten frühzeitiger hätten klarere Konsequenzen ziehen müssen, letztlich war die nachträgliche Genehmigung von überplanmäßigen Ausgaben nicht zum ersten Mal aufgetreten.

In einer weiteren Informationsvorlage (20-16-004 – Siehe Link)  erläuterte Vize-Bürgermeister Jörn Perlick wie zukünftig bei Investitionsvorhaben der Stadt umgegangen werden soll. Künftig wird die Verwaltung erst bei Vorliegen der Ausführungsplanung mit fortgeschriebener Kostenberechnung (Leistungsphase 5) nach HOAI (Honorarordnung für Architekten und Ingenieurleistungen – Siehe Wikipedia-Link) eine Freigabe der Investition unter Beteiligung der Gremien erteilen.Weiterhin soll die Kosteneinhaltung besser kontrolliert werden, dazu soll entsprechende Software eingesetzt werden, die alle Nachträge, die auf der Baustelle besprochen werden, zeitnah erfasst, damit Kostenabweichungen deutlich früher erkennbar werden. Die SPD-Fraktion begrüßt diese Änderungen im Verfahren ebenfalls ausdrücklich, auch wenn es in den Details sicherlich noch Diskussionsbedarf gibt. Wichtig ist der Fraktion die Einhaltung der bereits existierenden Regeln, vorallem das Einholen von Beschlüssen der Stadtverordnetenversammlung für zusätliche Mittel bevor ein entsprechender Auftrag ausgelöst wird.

Fraktionsvorsitzender Ludwig Scheetz erklärt dazu: “Wir begrüßen es, dass nun alle Investitionsmaßnahmen für den kommenden Haushalt nochmal auf den Prüfstand gestellt werden und möglichst zeitnah die Implentierung des neuen Verfahrens beginnt. Für dieses Jahr sehen wir aber die Notwendigkeit von Übergangsregelungen, da es Maßnahmen gibt, bspw. die Kita Spiel-Spaß im Neubaugebiet, für die es keinen weiteren Aufschub geben darf, da sich das Gebäude in einem äußerst schlechten Zustand befindet.

Mit zwei Gegenstimmen der Fraktion Wir-für-KW/UFL wurde letztlich die Auszahlung von überplanmäßigen Ausgaben (BV 20-16-004 – Siehe Link) zugestimmt, insbesondere auch aus dem Grund, dass die Handwerksbetriebe die Leistungen erbracht haben und nun nicht weiter auf die Bezahlung ihrer Rechnungen warten sollen.

1. It really is great to get rid of from the mundane hum of every day time lifestyle. Traveling is a perfect ability to meet new people and enlarge your standpoint around the world. Smartly picked journey strategies can lend with an practical experience that can benefit you for life. On the other hand, creating a bad judgements or otherwise not preparing correctly can damage your enjoyable. Here are some ideas to help you make the most out of your following round with vacationing. Keeping yourself relax and gathered on board your plane may help you stay away from a major reproduction floor for journey pressure. Conditions are crowded and distressing, most flights are boring, and everyone is eager to have the experience around with. The best way to maintain these anxiety elements from getting to you is to target the reality that they can be inescapable. Whenever you eventually come to your destination they will likely melt away try not to obsess above them on the way there. Should you be going with excessive baggage to handle on an aircraft, require a electronic picture of your respective bag as well as the luggage tag. These come in useful should your travelling bag is dropped. The photographs provide you with some thing to reference point when explaining your travelling bag to the airport terminal personnel as well as the label confirms that your particular bag was branded for the best airport terminal. When traveling, don’t forget you could vacation by bus to numerous regions in Northern and Latin America. It can be significantly less expensive than traveling and it is usually lower-anxiety for your vacationers. Vacationing by bus has lost most of its stigma lately, with lots of businesses buying new autos as well as using the services of security guards to ride together. If you choose to obtain vacation insurance coverage well before having a vacation, you would prosper to buy it from a completely independent supply. Let’s say you publication a cruise trip and so are presented traveling insurance policy in the cruise business. Because you are fundamentally purchasing protection against the luxury cruise line’s personal mistakes/mishaps, this makes much more feeling to purchase your insurance plan from some other provider instead of rely on the possibility reason for your upcoming declare when your insurer. To conclude, make certain you are armed with the proper information for your getaway and your places. Travel will probably be so much more gratifying if you stay away from any bad occurrences which could appear along the way. Prep and data are essential elements to having a fantastic vacation experience.

2. Hi! I could have sworn I’ve been to this website before but after checking through some of the post I realized it’s new to me.
    Anyways, I’m definitely glad I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

3. I just like the helpful information you provide in your articles.

I will bookmark your blog and take a look at again right here frequently.
    I am somewhat certain I will learn many new stuff proper right here!
    Good luck for the following!

4. I don’t know whether it’s just me or if everybody else encountering
    issues with your website. It appears as though some of the
    written text on your posts are running off the screen. Can someone else please provide
    feedback and let me know if this is happening to them as well?
    This could be a problem with my internet browser because I’ve had this happen previously.
    Appreciate it

5. Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is important and all.

But think of if you added some great visuals or video clips to give
    your posts more, “pop”! Your content is excellent
    but with pics and video clips, this site could certainly
    be one of the most beneficial in its field. Excellent
    blog!

6. Tüm aşamaları teker teker yazdığımız yazılara ve detaylı video anlatımlarına ulaşabileceğiniz linkler de aşağıda mevcut. Lafı uzatmadan karavan yapım maliyeti ile ilgili ayrıntılı bilgiler vereceğim ama önce bilmenizi istediğim kısacık bir şey var.

7. Hakan Kalkan 1982 yılında İzmir’de doğdu.Astroloji eğitimlerini Amerika ve Hindistan’da aldı.Dünya’nın çeşitli ülkelerinden aralarında ünlü isimlerinde bulunduğu binlerce danışanı vardır.

8. Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I have really enjoyed browsing your
    blog posts. In any case I will be subscribing to your rss feed and I hope you
    write again soon!

9. However, today it’s no longer merely a luxury for the extremely wealthy.
    As mentioned earlier, the BLS says that the therapeutic massage
    companies are projected to boost its amount
    of practitioners by 19% as much as 2018. However, if you utilize tall clients or clients of varying height and
    size, you may appreciate a massage table which is more than that is a standard.

10. However, today it’s no longer only a luxury for the extremely wealthy.
    As mentioned earlier, the BLS says how the therapeutic
    massage industry is projected to increase its quantity of practitioners by 19%
    approximately 2018. Trigger Point Therapy In trigger point therapy, manual pressure, vibration or some
    other treatment is applied from the massage therapist to alleviate myofascial
    pain from the affected body area.

11. Hello there! This article couldn’t be written much better!
    Reading through this post reminds me of my previous roommate!
    He continually kept talking about this. I’ll forward
    this post to him. Fairly certain he’ll have a very good
    read. I appreciate you for sharing!

12. 먹튀사이트 검증사이트 먹튀폴리스입니다.
    먹튀폴리스는 신규는 물론 오픈된 먹튀사이트를 철저히 먹튀검증하여 먹튀없는 시대를 만들어가고 있습니다.
    먹튀폴리스를 사랑하는 여러분의 많은 호응바랍니다.
    여러분의 충실한 먹튀검증 사이트가 되도록 노력하겠습니다.

13. You really make it appear so easy with your presentation however I find this topic to be really something which I think I might by no
    means understand. It kind of feels too complicated and very huge for me.

I’m looking ahead for your subsequent submit, I’ll attempt to get the grasp of it!

14. You’re so interesting! I do not suppose I’ve truly read anything like that before.
    So wonderful to discover another person with unique thoughts
    on this issue. Really.. thanks for starting this up.

This web site is one thing that is required on the web, someone with a bit of originality!

15. Hey, I think your website might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog site in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer,
    it has some overlapping. I just wanted to give you a quick
    heads up! Other then that, very good blog!

16. Undeniably believe that which you said. Your favorite justification seemed to be on the internet
    the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they just do not know about.
    You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal.
    Will probably be back to get more. Thanks

17. After I initially left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I get 4 emails with the same comment.
    Perhaps there is an easy method you can remove me from that service?
    Thanks a lot!

18. My spouse and I stumbled over here different website and thought I might check things out.

I like what I see so i am just following you. Look forward to looking over your web page yet again.